Juunikuu Aegnal: jahedad ilmad ja vähevõitu külastajaid

Seekordne suve algus on valvajatele Aegnal olnud rahulik. Meie meeskonnad hoiavad aga sellest hoolimata saare-elul silma peal ja nii on tulnud puuke eemaldada, naftareostust kokku korjata aga ka kaklejaid korrale kutsuda. Lisaks valvamisele on tutvust tehtud ka saarel leiduvate taimedega, mida meie liige Urve üles pildistas ja ka teistele tutvumiseks jagas. Järgnevalt aga pisut rohkem muljeid jaanipäevast, ülevaate pani kirja Katrin.

Jaanipäeval oli külastajaid saarele saabunud nii Lõuna- kui Põhjaranda – kokku ligikaudu 100 pead. Päeval liiguti vastavalt laeva väljumistele võib olla rohkemgi. Õhtul süüdati traditsiooniline lõke rannal, meie valvemaja lähedal, kuhu kõik saarel olijad ja kohalikud kogunesid. Kogunesime meiegi. Hilisel pealelõunal tehtud patrullringkäigul selgus, et suurematel seltskondadel olid Põhja- ja Lõunarannas ka oma lõkked. Öösel eksles meie trepi peale üks seltskonnahing, kelle jalutuskäik rannas ootamatu pöörde sai. Rada kadus jalge alt ja segadust kui palju…  Andsime eksinule sooja saamiseks teki, lasime tal end sooja veega puhtaks pesta ja transportisime siis õigesse kohta tagasi. Sealjuures sai ülejäänud seltskonnaga vesteldud teemadel (siin ja praegu käepärastest vahenditest ehitatava) “Kilesauna ohud ja võlud” ning “Leia sõber, kes sind veekogu ääres valvaks!”. Panime seltskonnas kaks inimest vastutama ja lahkusime. Magama saime kella 3 paiku, kuid öö ei möödunud ka politsei külastuseta.

Kuu viimased päevad möödusid taas rahulikumalt. Liinilaevaga saabus saarele iga päev mõni uudistaja, kes oli merereisi ette võtnud, et paarikümne minutiga Aegnaga esmatutvust teha. Juhtus ka seda, et seltskond noormehi muutis plaane ja jäi saarele ööd veetma, et õhtul alkoholi mõju all kaotatud dokumente ja telefoni järgmine päev edasi otsida. Need õnnestus meil rannast üles leida, kuid kiirlaeva lained olid telefoniga oma töö teinud. Lisaks saime abistada jalgpallipalavikku nakatunud rahvusvahelist seltskonda, kel ülekannet vaadates oli telefoni aku tühjaks saanud ja nii oleks mängu viimased minutid ja põnevaimad hetked jäänud nägemata (kui Tšiili ja Brasiilia penaltiseerias omavahel mõõtu võtsid).

Valve aga jätkub veel juulis ja augustiski – seega teretulemast Aegnale!

Aegna_jaanid

This entry was posted in Blog and tagged . Bookmark the permalink.